Det finns ingen information att visa
Inget protokoll har publicerats
Förvaltningen har samlat ihop de skrivelser och anteckningar som förvaltningen bedömer att Driftnämnden Regionservice behöver ha kännedom om.
Bilagor
Enligt nämndens delegationsordning 2.1.1.2 har funktionsdirektörer på Regionkontoret rätt att teckna personuppgiftsavtal (PUB-avtal). Det är nu tecknat ett sådant avtal och det redovisas i bifogad förteckning.
Bilagor
I enlighet med nämndens delegationsordning 2.5.1.3 har respektive områdeschef rätt att teckna avtal under direktupphandlingsgränsen inom respektive verksamhetsområde. Beslut enligt förteckning anmäls.
Bilagor
I enlighet med nämndens delegationsordning 2.5.1.1 har förvaltningschefen/tf förvaltningschef rätt att godkänna förfrågningsunderlag, besluta om tilldelning, teckna avtal samt säga upp avtal när det gäller upphandlingar över direktupphandlingsgränsen inom Driftnämndens ansvarsområde. Beslut enligt förteckning anmäls.
Bilagor
Enligt nämndens delegationsordning 2.4.1.4 har förvaltningschefen rätt att utse beslutsattestanter, efterkontrollattestanter samt attestant av operationella leasingavtal. Förvaltningschefen har beslutat i enlighet med bifogad förteckning.
Bilagor
I enlighet med nämndens delegationsordning 2.1.1.2 har informationssäkerhetsspecialist med inriktning dataskydd rätt att anmäla personuppgiftsincidenter till Integritetsskyddsmyndigheten. Beslut enligt förteckning anmäls.
Region Halland har skickat en anmälan till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) 2025-08-25.
Driftnämnden Regionservice får information om protokoll från förvaltningsövergripande samverkan.
Enligt regionens riktlinjer för planering och uppföljning ska uppföljningar av nämndernas verksamheter ske regelbundet inom samtliga styrelser och nämnder och redovisas till regionstyrelsen och regionfullmäktige genom månadsrapporter, uppföljningsrapporter och årsredovisning.
Uppföljningsrapport 2 redovisar perioden januari-augusti och ska överlämnas till regionstyrelsen.
Genomgång av förslag på målvärden för verksamhetsplanen 2026.
Bilagor
I kommunallagen regleras nämndens ansvar för den interna kontrollen. Det är respektive nämnd som har det yttersta ansvaret för att utforma en god intern kontroll. Ansvaret innefattar att utifrån principerna för den interna kontrollen fastställa rutiner för planering och rapportering av internkontrollarbetet.
Driftnämnden antog en internkontrollplan för innevarande år i samband med beslutet om verksamhetsplan för 2025. Internkontrollplanen följer regionens regelverk för intern kontroll.
Arbetet med de beslutade kontrollmomenten ska återrapporteras i samband med uppföljningsrapport 1 (UR1) och 2 (UR2) samt årsredovisning.
Bilagor
Driftnämnden ska inför varje nytt år anta en verksamhetsplan. Verksamhetsplanen ska ge kontroll över resurser, resultat och prioriteringar i verksamheten. Nämndens verksamhetsplan inkluderar nämndens budget, investeringsplan, arbetsmiljöplan samt intern kontroll.
Regionfullmäktige har antagit Mål och budget 2026-2030. I Mål och budget 2026-2030 har Driftnämnden Regionservice blivit tilldelade sex regionfullmäktigemål. Som en del i nämndens verksamhetsplan ska nämnden besluta om nämndsmål, som har till syfte att bidra till att regionfullmäktigemålen kan uppfyllas.
Utöver de nämndsmål som ska bidra till regionfullmäktigemålen har nämnden även möjlighet att besluta om mål som är kopplade till utveckling av det egna grunduppdraget.
Under nämndens sammanträde 24 september 2025 har nämnden en workshop kring de förslag på nämndsmål som förvaltningen har tagit fram.
Bilagor
Driftnämnden ska inför varje nytt år besluta om en interkontrollplan. Enligt kommunallagen ansvarar nämnderna för den interna kontrollen. Regler ska utformas lokalt för att säkerställa att regionens nämnder upprätthåller en tillfredsställande intern kontroll för att bedriva en ändamålsenlig och kostnadseffektiv verksamhet av hög kvalitet.
Nämndens internkontrollplan arbetas efter beslut in i nämndens verksamhetsplan.
Vid nämndens sammanträde 24 september genomförs en workshop kring vilka risker som nämnden ser som de största riskerna inom nämndens verksamhetsområde. Riskerna ska sedan riskanalyseras, och utifrån riskanalysen tas ett antal kontrollpunkter fram. Dessa risker och kontrollpunkter blir sedan nämndens internkontrollplan.
Bilagor