Möte 2019-01-15
-
1
Justering
-
2
Godkännande av föredragningslistan
-
Driftnämnden har att utse sekreterare för nämnden/styrelsen för mandatperioden.
-
Driftnämndens reglemente medger nämnden att besluta om vilka som ska medges närvarorätt vid nämndens sammanträde. Driftnämnden har att utse vilka som ska ha generell och specifik närvarorätt vid nämndens sammanträde under mandatperioden. När det gäller personalföreträdares rätt att närvara vid nämndens sammanträde regleras detta i Kommunallagen 7 kap § 12-16. Regionfullmäktige har vidare reglerat denna närvarorätt i reglementet för nämnden. I reglementet regleras också i vilka ärenden personalföreträdare inte har närvarorätt.
-
Bilagor
-
395kb Ladda ner dokument
-
229kb Ladda ner dokument
-
497kb Ladda ner dokument
-
989kb Ladda ner dokument
-
823kb Ladda ner dokument
-
349kb Ladda ner dokument
-
629kb Ladda ner dokument
-
819kb Ladda ner dokument
-
-
Driftnämnden har att utse ledamöter i nämndens arbetsutskott under mandatperioden 2019-2022. Valet sker i enlighet med regionfullmäktiges beslut den 20 juni 2018, § 45 om nämndens utskottsorganisation samt storlek på utskotten.
-
Driftnämnden har att utse vilka företrädare som ska underteckna skrivelser, avtal och andra handlingar i nämndens namn. Uppdraget regleras i nämndens reglemente men nämnden har möjlighet att besluta om att ytterligare ledamöter kan medges denna rätt.
-
Driftnämnden har att utse personer som har rätt att i nämndens namn motta delgivning. Rätten regleras till viss del i nämndens reglemente men nämnden har rätt att utse fler än de som föreskrivs i reglementet.
-
Enligt attestordningen för Region Halland, beslutad av regionstyrelsen 2015-02-11, ska nämnden utse nämndsattestant för nämnden.
-
I samband med ny mandatperiod behöver beslut om ställföreträdarskapet rörande Region Hallands arbetsmiljöansvar förnyas genom att nämnden beslutar om fördelning av arbetsmiljöansvaret. Arbetsmiljöansvaret regleras bland annat i AFS 2015:4 kring organisatorisk och social arbetsmiljö och som trädde i kraft 2016-03-31.
-
Driftnämnden ska besluta om delegationsordning för nämnden för mandatperioden 2019-2022. Enligt nämndens reglemente ska samtliga delegerade ärenden anmälas till nämnden.
Bilagor
-
488kb Ladda ner dokument
-
-
Den tidigare Driftnämnden Ambulans, diagnostik och hälsa har under hösten beslutat om tidplan för nämndens sammanträden 2019, investeringsplan 2019, preliminär internbudget 2019, intern kontrollplan 2019 och arbetsmiljöplan 2019. Med anledning av ny mandatperiod för driftnämnden framläggs de tidigare besluten även för den nytillträdda nämnden.
Bilagor
-
126kb Ladda ner dokument
-
135kb Ladda ner dokument
-
207kb Ladda ner dokument
-
186kb Ladda ner dokument
-
290kb Ladda ner dokument
-
-
Information från förvaltningschefen för Ambulans, diagnostik och hälsa.